شاهین برجسته ثانی

شاهین برجسته ثانی، شاهین – خوشنویس، نقاش و تذهیب کار

وی در ۱۳ خرداد ماه ۱۳۵۴ خورشیدی در خانواده‌ای مومن و متقی در شهرستان قوچان دیده به جهان گشود. پدرش سرهنگ ارتش و مادرش خانه داربود، که بلحاظ شغل پدر در دوران کودکی به شهرستان تربت حیدریه منتقل شده و او در این شهرستان دوران ابتدایی و تحصیلات متوسطه را به پایان رسانده است.
او ازهمان دوران نوجوانی به هنر خط و نقاشی علاقه مند بوده لذا در کنار تحصیل به فراگیری آنها نزد اساتید وقت پرداخته است.
او که از سال ۱۳۷۵ در مشهد سکونت دارد؛ خط و نقاشی د ر تربت حیدریه در محضر استاد مصطفی محمودی و استاد خسرو رضایی و استاد عبدی بهشتی و در مشهد خدمت استاد حیدری نقاشی و سپس خوشنویسی را در خدمت استاد علی اکبر اسماعیلی قوچانی در انواع خطوط ( نستعلیق ،نسخ و ثلث و … آموخت۰

وی علاوه برکارهای هنری اوقاتی را به مطالعه و تحقیق پرداخته و از او سه عنوان کتاب تحت عناوین:
گزیده تفسیر البرهان – گزیده نهج البلاغه- مجموعه روایات احادیث اهل بیت علیهم السلام را تالیف، و بچاپ رسیده است. تصاویر جلد کتابها :

از جمله آثار کتابت شده استاد شاهین برجسته به خط چلیپا؛ دیوان باباطاهر همدانی و رباعیات خیام است.
او هم اکنون با اجازه استاد علی اکبراسماعیلی قوچانی به کتابت قرآن کریم بر روی بوم چرم مانند به ابعا ۹۰ در ۱۳۰ دقیقاً مشابه- قرآن اکبر- بزرگترین قرآن نفیس و هنری جهان می‌باشد.
برگی از قرآنِ در حال کتابت به خطِ استاد شاهین برجسته:

در این جا تصاویرنمونه از تابلوهای نقاشی استاد برجسته برای دوستداران آثار هنری ارائه میشود، علاقه مندان به تهیه این آثار می توانند با آیدی تلگرام anisgh@ – درخواست را مطرح نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبارت امنیتی: *(پاسخ حاصل جمع زیر را در مربع وارد نمایید.)* Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.