چرا با حجاب شدم؟

چرا با حجاب شدم؟
و امّا بعد از اعتراضات مردمی که ازاواخر شهریور سال ۱۴۰۱ در کشور بوجود آمد، بعلت رفتارهای نادرست در امر و به معروف و نهی از منکر از طرف ماموران اجرایی، برخی از جوانان کشور از روی لج و لجبازی، ناگزیر حجاب خود را کنار گذاشتند و آزادانه در کوچه و خیابان براه افتادند.
حال با گذشت چندین ماه ازاین وقایع اسفناک و علیرغم این که از طریق قانونی فشارهایی برای جلوگیری از بی‌حجابی اعمال می شود، نه تنها این رفتار لجبازانه مدنی کاهش نیافته بلکه روز بروز شاهد افزایش آن هم هستیم.
با کمال تاسف باید گفت دوربین‌های آشکار و مخفی و تعیین جریمه و محرومیت‌های اجتماعی و…، بنظرم هیچ کدام موجب نخواهد شد تا بانوان بی‌حجاب، محجبه شوند این راباید کارشناسان روانشناسی و اجتماعی بدانند و رفتار خود را با این پدیده عوض کنند.
امام رضا علیه السلام فرمودند: رَحِمَ اللّه ُ عَبْدا اَحیا اَمْرَنا … یَتَعَلَّمُ عُلومَنا وَ یُعَلِّمُهَا النّاسَ، فَاِنَّ النّاسَلَوْ عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعونا؛ امام رضا علیه السلام فرمودند: رحمت خدا بر بنده اى که امر ما را زنده کند… دانش هاى ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد. اگر مردم زیبایى هاى سخنان ما را مى دانستند، از ما پیروى مى کردند.(هزار و یک رضوی به نقل از: معانى الأخبار ، ص ۱۸۰، ح ۱)
باری! از این حدیث امام رضا علیه السلام الگو بگیرید و زیبایی دین را درست بمردم آموزش دهید، دین و اعتقادات دینی از صدر اسلام امری کاملاشخصی بوده ونباید حکومتی باشد، امروزه مردم آگاه هستند و احکام دینی را با زور و اجبار نمی‌پذیرند و هرکس باید خودش خیر و صلاح خود را در انتخاب دین و مدهب و پوشش انتخاب کند و نباید کسی را برای اعتقادات دینی و نوع پوشش تحت آزار و اذیت قرار داد زیرا هرگونه فشارنتیجه معکوس می‌دهد و به ضرر اسلام است و بارها و بارها این امر تا بحال برای همه ثابت شده است.
در همسایگی ما دختر جوانی وجیه و با حسن جمال و کمال که شل حجاب بود و در عین حال برای نماز جماعت در مسجد هم شرکت می‌کرد. چندین بار هم از نگارنده پرسش‌هایی برای کارهای تحقیقاتی خود مطرح کرده و راهنمایی گرفته بود، در جریان این اعتراضات حجاب خود را برداشت، اخیراً دیدم مجدداً کامل محجبه شده و بسیار هم برحجابش پافشاری دارد تشویقش کردم و گفتم ماشاالله زیباتر شده اید؛ خنده ای کرد و گفت ممنون حاج اقا؛ پرسیدم میشه بگویید ؛ چرا با حجاب شدید؟
ایشان گفت : واقعیت این که حاج آقا ؛ از وقتی حجابم را برداشتم روزانه بیش ده بار مورد متلک و تیکه انداختن چشم چرانها بودم و دیدم حتی توی ماشینم امنیت ندارم و احساس آرامش نداشتم، لذا تصمیم گرفتم با حجاب شوم و الحمدلله از روزی که با حجاب شده ام هیج کس بمن نگاه هم نمی‌کند و براحتی رانندگی و تردد می کنم و کاملا احساس امنیت دارم.
ایشان در حالی که من را بعنوان یک شخص پژوهشگر و نویسنده کتاب‌های مذهبی و اهل مسجد می‌شناسد. هیچ وقت به پوشش وی گیر ندادم و همیشه با رفتاری انسان دوستانه و پدرانه به پرسش‌های ایشان پاسخ دادم.
قطعاً این رفتار من و برخوردهای چشم چران‌ها در روحیات او تاثیر گذاشته و بالاخره راه درست و پوشش مناسب را برگزیده است.
این خاطره برای و ثبت در تاریخ نگاشته باشد تا به یادگار بماند و ان شاالله تعالی در رفتار آمران به معروف و ناهیان از منکر و …، نیز اثر مثبت داشته باشد.
والسلام علی من التبع الهدی
۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ خورشیدی
مشهد مقدس رضوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبارت امنیتی: *(پاسخ حاصل جمع زیر را در مربع وارد نمایید.)* Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.